این 6 ماده را از رژیم غذایی خود حذف کنید

می‌توانید با شش ماده غذایی که قند خون را به شدت افزایش می‌دهند آشنا شوید و برای کنترل قند خون بهتر است تا از آنها دوری کنید.

 

برنج سفید: افرادی که در هفته بیش از پنج بار برنج سفید مصرف می‌کنند، ریسک ابتلا و توسعه دیابت نوع  دو را در خود افزایش می‌دهند و این در حالیست افرادی که یک سوم برنج مصرفی خود را با برنج قهوه‌ای جانشین کرده‌اند، شانزده درصد کمتر از سایر افراد به دیابت نوع دو مبتلا می‌شوند. دلیل اصلی این موضوع وجود میزان کم فیبر در برنج سفید نسبت به برنج قهوه‌ای است. فیبر می‌تواند میزان قند خون را کنترل نماید.

 

نان سفید: آرد سفید در سیستم گوارشی ما سریعتر هضم می‌شود. همین موضوع سبب می‌شود میزان قندخون به سرعت پس از مصرف این محصولات افزایش یابد.

 

نوشیدنی‌های شیرین: افرادی که روزانه دو نوشیدنی قندی می‌نوشند، ۲۶ درصد بیشتر از افرادی که ماهیانه یک لیوان نوشابه می‌خورند در معرض ابتلا به دیابت نوع دو هستند.

 

گوشت قرمز: افرادی که روزانه یک هات داگ و یا دو سوسیس میل می‌کنند، دو برابر بیشتر از سایر افراد  در معرض ابتلا به دیابت هستند. شما می‌توانید به راحتی یک وعده از گوشت خود را با منابع پروتئین و یا لبنیات کم چرب جانشین کنید.

 

فست فود: نتیجه یک تحقیق در کانادا نشان می‌دهد که خوردن فست فود، قند خون را به میزان ۳۲ درصد در افراد سالمی که سابقه دیابت نداشته‌اند، بالا می‌برد.

 

موادغذایی بسته بندی شده: موادغذایی میان وعده که به صورت بسته‌بندی عرضه می‌شوند سرشار از چربی ترانس هستند و چربی ترانس نیز کلسترول بد خون را افزایش می‌دهد، از میزان کلسترول خوب آن می‌کاهد و همین موضوع منجر به بروز التهاب خواهد شد. در نتیجه ابتلا به دیابت در اثر استفاده مداوم از این مواد دور از ذهن نخواهد بود.